Action Item
A year after the premiere of her documentary debut Lapilli, Paula Ďurinová returns with an entirely different, yet equally sensitive film entitled Action Item. This activist anatomy of burnout, set in Berlin, interweaves the observation of community sharing with a more experimental montage. The work takes note of the myths associated with individualistic society yet, at the same time, it conveys sincere moments of solidarity between individuals who aren’t afraid to speak of their anxieties. This is both a personal and also very human film, which invites us to take a break in these hectic times, when burnout doesn’t necessarily mean the end; on the contrary, it might be a new beginning, where individual pain is gradually transformed into the power of collective sharing.