We Beg to Differ
The Irish documentary We Beg to Differ follows a group of people who feel that the system has forgotten about them. Living on the margins, amidst the dark green of Ireland’s countryside and the gray of its society, they seek out ways of feeling the pulse of life. They find a refuge in diffing – driving dangerously in old cars, doing donuts on meadows and in empty parking lots, the smoke of the tires mixing with adrenaline and dust to briefly drown out everything else. In their language of togetherness, silence is replaced by the roar of the engine and emptiness by shouting. We Beg to Differ is an evocative meditation on the yearning to belong, on resistance born of movement, and on how beautifully it hurts to be different. It is a portrait of a generation that creates its own society when existing society rejects them.