January
Willem has just gone through a break-up, and January is the month when everything hurts just a little bit more. Day after day, we watch him pull himself back together, surrounded by friends, family, and unexpected touches of closeness. Director Jetske Lieber’s January is a gentle, sensitively shot film about losses that cannot be measured and relationships that go farther than just romance. It is a subtle portrait of the vulnerability of the young generation, of the queer experience, and of the fragile yearning to be understood. Each gesture has weight, each scene knows its tension. January does not judge; it only sees. And it offers a space for empathy, which sometimes is bigger than love.