Merckx
“Envy is the companion of glory” could well be the life motto of Belgium’s Eddy Merckx, one of the most successful cyclists in history. During his career, Merckx won 525 races and was repeatedly tested to the limit. Working with archival footage and interviews, this documentary – screened at the Rotterdam film festival – is a thrilling watch built not around shocking revelations but on a powerful and captivating story.