The world-famous RPG developed by Prague’s Warhorse Studios makes its cinematic debut as a film specially created for the Karlovy Vary festival. It’s the year 1403, and the Bohemian Kingdom is in chaos. While roaming marauders sow fear and terror through a kingdom without a clear ruler, Henry of Skalitz seeks to avenge his murdered parents. As an ally of the rightful king, he is sent to accompany Sir Hans Capon on a diplomatic mission. After they are brutally attacked, however, Henry and Hans undergo a series of dangerous adventures that subject them and their friendship to the ultimate test. This distinctive piece offers a powerful viewing experience – a treat both for fans of the cult computer game and for those who have yet to enter its intriguing world.