The hot sun sears the thumping sound systems, deafening beats echo from the Moroccan rocks, and sweaty bodies abandon themselves to ecstatic dancing. Luis’s search for his daughter has led him here, to this illegal rave, but he is unsuccessful once again. A new trail leads him deeper into the desert, where another rave is planned. But the journey there risks the lives of Luis, his son, and the five nomads they have joined. Oliver Laxe’s transcendental parable tests not only the cinema’s sound system but also the level of tension the audience is willing to bear. The most explosive film shown at this year’s Cannes Film Festival, Sirât is a hypnotically suggestive audiovisual experience with a chilling vision of a world on the brink of collapse, where freedom is merely an illusion, a temporary state without any guarantees.