Two Prosecutors
The Soviet Union in the year 1937. Newly appointed local prosecutor Kornev receives a letter written by an unjustly imprisoned man in his own blood. Thanks to his stubborn persistence, the young dedicated communist manages to visit the prisoner, who is being harassed by agents of the secret police. He even makes it to the general prosecutor’s office in Moscow. But besides bringing him to the attention of the authorities, his activities also cause him to question his undying faith in the regime. The suspiciously silent corridors of Loznitsa’s adaptation of Georgy Demidov’s eponymous novel are filled with the ghosts of Gogol and Kafka, meticulously staged geometric camerawork, and above all the many symptoms of totalitarianism that seem to reappear in history over and over again.