Renoir
In her previous film, Plan 75 (2022), Japanese director Chie Hayakawa explored a bleak near future. By comparison, Renoir turns its inner eye to the past, specifically to the year 1987 and one chapter in the life of eleven-year-old Fuki. Besides the usual childhood worries, the young girl’s life is affected by her father’s serious illness and her mother’s anxiety due to her husband's absence. Thanks to her passion for the supernatural, Fuki gets into various secretive, often dangerous and confusing, situations. Hayakawa says that she made the film in order to return to her own childhood, when her father was dying. His gift to her in the form of a reproduction of a painting by Renoir gave this exceptionally poetic film its title.