Nigeria, 1993. A father leaves his village for Lagos, where he has to take care of some work-related duties. It is the first time he takes his two young sons with him, whom he otherwise doesn’t see very often. But an important election is underway and an explosive political crisis looms in the background. What at first looks like an ordinary day slowly becomes a formative experience that the two boys will remember for the rest of their lives. The first ever Nigerian film to be shown at Cannes is a partially autobiographical impressionist remembrance with a touch of the transcendental in which images of loving parenthood are mixed with the pulsating colors of Nigeria’s largest city and drops of blood spilled for a better future that may never come.