Promised Sky
Three women, three stories of flight from various corners of Africa. They find refuge in one building on the outskirts of Tunis, where they form a fragile alliance and a silent bond of solidarity. But when an abandoned child that has survived a shipwreck appears in their lives, it changes not only the atmosphere in their home but also the inner balance of each of them… Shown in official selection at Un Certain Regard in Cannes, director Erige Sehiri’s film takes a sensitive look at the everyday lives of people united by loss, uprootedness, and the need to find their place and their purpose in a new reality. Highly empathetic yet with a good dose of realism, it forces us to consider questions of community and personal responsibility and to ask ourselves when it is time to take one’s future into one’s own hands.