I Saw the Face of God in the Jet Wash
“I love films that foreground the fact that you are watching film,” states British director Mark Jenkin, who in his film diary returns, among others, to the Cornwall locations which gave rise to his mesmeric Enys Men. The series of Super8 shots taken from his travels and the comprehensive voice-overs make for a fascinating mosaic of encounters, observations, formative quotations from cinematic and other works, and also possible fantasies. Here, Jenkin demonstrates his ability to give his films an appealing timeless quality and to connect the familiar with the curiously enigmatic. One hundred and one interesting facts from the filmmaker’s diary.