Tainted Horseplay
It’s the late 1980s. Three friends – Pepe, Milan and František – are making the most of Karlovy Vary’s nightlife. While their days are dampened by the tedious, at times, absurd workplace reality of late socialism, their nights are given over to decadence. Naturally, women are essential to their plans, and who says you can’t spend a night with your mate’s girlfriend as well? Except there’s a virus going around that causes a disease no-one dares mention, with currently no cure. AIDS. Věra Chytilová’s jagged, expressive directorial style is complemented by the poetic sensibilities of Sklep Theatre, whose founders appear in the lead roles. This sombre farce blends an image of a society jaded by empty regime slogans with a portrait of friendship which, in the face of threat, disintegrates into cold egoism.