Paris Paris
An allegory of searching, loss, displacement, and the discovery of new meanings and commonalities. Three men – Yi-En from China, Junior from Congo, and Hamzah from Palestine – share a spartan apartment in a seemingly abandoned building in Paris. Besides this joint living arrangement, the group is bound together by their shared experience of life in exile and the fleeting nature of their possessions, relationships, and sense of home. Director Isabelle Tollenaere’s fiction film debut is set in one of Europe’s great cities and in a replica of Paris built in China – a metaphor for the immigrants’ old dream of life in a new home and its gradual transformation into a new dream about their old home.