Everything As It Should Be
Monika, a doctor, is happy in her relationship and is expecting a child. She still gets along well with her former husband Petr, and so she decides to tell him about her pregnancy in person. The two of them had had difficulties conceiving. Their afternoon meeting for coffee extends into evening, so they have plenty of time to talk – about what might have been, and also about what might be. Director, screenwriter, and editor Bohdan Karásek pays homage to mumblecore, a genre founded on dialogue. The conversation between the two main characters, excellently portrayed by Marie Švestková and Jiří Havelka, opens numerous questions faced by more than a few men and women in middle age.