Rafael Manuel’s highly anticipated debut is set at a luxury golf resort on the outskirts of Manila, where seventeen-year-old Isabel has just begun a job as a tee-girl. At first, she enjoys the luxurious atmosphere, but when she is asked to return a golf club to the club’s president, the more she goes looking for him the more she learns about the club’s strange rules, forbidden places, and secrets. A uniquely directed first feature, Filipiñana tells its story through imagery, with meticulously crafted shots that reveal a seemingly idyllic oasis that is also rotten, latently perverse, and deeply unsettling. The resort acts as a microcosm of the Philippines, with a power structure divided into the privileged and their subjects, a system of oppression and silent violence.