Ilias arrives on a remote island to claim his late father’s inheritance. But the longer he is forced to stay on the island, the more his initial indifference begins to fade. As he interacts with the local community, he uncovers his father’s past and, with it, a portrait of a man which differs significantly from his own memories. His gradually awakening emotions are intensified by his encounter with the local girl Kalliopi, by sudden spasms in his body, and by mysterious power outages that affect the entire island. This feature-length debut paints a tender picture of a world that is both real and mystical – a place where, despite distant echoes foreboding the possible end of the world, we encounter love, reconciliation, and unexpected understanding.