El León
Freedom or death. This poetically and also aggressively forthright film takes us to the auditorium of the National University of Colombia, which is named after the poet León de Greiff. Instead of a celebration, however, we witness a memorial service; blood is seeping into the floorboards of the stage. Reinforced with a revolutionary spirit, this experimental short film operates in a paradoxical atmosphere of a heightened, enigmatic haze.