Against Nature
After many years away, Jonás returns to the countryside to start work as a stonemason. In a place marked by the harshness of life, he opens himself up to something intangible – a force that permeates the landscape, bodies, and time itself. An evocatively told story of a silent man whose enigmatic nature stems from the dark side of humanity and from his contact with the sacred, the film moves along the boundary between the physical and the spiritual. Thanks to compelling sound design, a hypnotic visual style, and a rejection of traditional storytelling, Axel Bertha delivers an absorbing cinematic experience that explores human cruelty as part of a cycle of destruction from which humanity has yet to find a way out.