Yellow Letters
Berlin in the role of Ankara, Hamburg as Istanbul. The winning film of this year’s Berlinale is a meticulous analysis of a struggle against power that could be set anywhere and doesn’t lose its momentum for even a second. Playwright Aziz and his wife Derya run afoul of the regime, and although they overcome the loss of their home and their jobs thanks to the help of friends and family, it is unclear whether this conflict can remain entirely without victims. The new situation tests the relationships within the family, especially as regards the couple’s teenage daughter.