Everybody Digs Bill Evans
New York, 1961. With his jazz trio, Bill Evans is at the peak of his career, but just a few days after recording a new double album, his bassist and musical kindred spirit is killed in a traffic accident. Overcome with grief, Evans turns his back on music for the first time since childhood and leaves New York. Everybody Digs Bill Evans, a delicate blues portrait of one of the 20th century’s greatest jazz geniuses, conjures up an enchanting play of light and shadow to open a window onto his melancholy soul. The film, which won the Silver Bear for Best Director at this year’s Berlinale, reminds us that sometimes an intermission is part of the music.