Nightborn
Have you ever wondered what would happen if a traditional English man from a Christian family married someone other than a traditional English woman from a Christian family? For instance, what if he married Saga, for whom he would then move from London deep into the woods of Finland, where they then have a child? If this is the kind of story you’ve been waiting for, then wait no further… Director and screenwriter Hanna Bergholm’s Nightborn explores motherhood and the life of new parents from a fresh and occasionally bloodthirsty perspective. Because sometimes, instead of baby food, you need a vial of O-positive as you draw the shades, so not a single ray of sunshine falls on your little bundle of joy. Which family members will live to hear baby’s first word? And will that word be “flesh”?