Following a trilogy of low-budget films, two of which (Mirrors in the Dark and And Then There Was Love...) were screened in Karlovy Vary, Šimon Holý returns with the international co-production Chica Checa. Once again, the story revolves around a female protagonist: here, the widowed village mail carrier Zdena (Pavla Tomicová), who tries to fulfill the last wish of her ailing mother. A series of unexpected events brings her closer to her son Lukáš (Jan Cina) and awakens in her a longing for a different life. Holý once again confirms his talent for observation and his ability to create a vibrant portrait of his characters’ inner conflicts, all while giving Tomicová ample space to fully express her acting abilities.