Five Years, Four Months
Not only did Martha lose her oldest son, but to this day she doesn’t know what happened to him or his remains. After years of searching in vain, she meets Sandra, who offers her one more possibility, perhaps her last hope: to set out for a remote place where the line between the living and the dead is blurred. The directorial duo of Juan Miguel Gelacio and Esteban Hoyos García gives voice to Colombian women who, after their children’s disappearance, took the search into their own hands. The film’s subdued, focused narrative calls attention to one of the most painful consequences of the country’s long-lasting armed conflict while portraying the search for peace and reconciliation in a place that has never witnessed a farewell.