Although Hassan has retired from his job at the water authority, his neighbors are used to him always helping them out. This time, the situation is serious: The entire town is without water, and tensions are rising among the population with every passing day. Hassan would like to help them all, but he also needs time to mourn a friend who recently died under unclear circumstances. Lebanese director Karim Kassem skillfully works with various cinematic genres to create an elegant double portrait of an aging man and the town of which he has been a part all his life. He does so with a sense of nostalgia, subtle humor, and an almost meditative melancholy, mixed with a touch of detective work.