Incinerator
Ten-year-old Kozue, who definitely is not one of the popular kids at school, secretly spends her time tossing various objects into the school’s incinerator. When university student Jinta comes to her classroom and invites the children to a shadow play performance, something awakens inside Kozue, and her path toward adulthood begins. In this poetic tale based on a short story by Japanese author Kaori Ekuni (nicknamed the “female Murakami”), sunny summer days mix languidly with scenes of everyday life to reveal a silent yet unsettling confrontation with a world that often seems impenetrable to children’s eyes. Understanding family relationships, mortality, and one’s own emotions is significantly more complicated than turning things into ash.