Truck Driver
One would think that every road movie needs its central setting: the road. But Francisco Marise’s hybrid film senses that every trip, road, or journey requires us to stop every now and then. It is just such moments, when the film’s Argentinian truck driver protagonists turn off their engines and stop driving, that form this film’s starting point. Interweaving intimate observations with subtle glimpses of transcendence, Truck Driver paints a collective portrait of people who share a strange dimension of time within the silence of the asphalt wilderness – at motels, on the side of the road, and in tire shops, savoring the pure joy of the present moment while longing for loved ones far away.