Homo Sive Natura
In the remote forests of eastern Cambodia lives a community of indigenous inhabitants. An unnamed forty-year-old businessman arrives with seemingly selfless intentions: he claims he is merely a tourist seeking to discover the life of his “brothers”. In actuality, however, he is gathering information for the possible expropriation of their land. Italian globetrotter Giovanni C. Lorusso lives up to his reputation as a filmmaker balancing on the line between fiction and documentary. Through unique locations, mesmerizing camera work, and immersive sound design, he captures the slow inner transformation of his protagonist along with the rich cultural and spiritual life of a community facing a modern form of colonialism.