Fresh parents Karl and Emilie are looking forward to a weekend at a seaside hotel, where they plan to announce their child’s name and thus officially welcome him to the world. A day before the celebration, however, Karl’s mother Vibeke shows up, with whom he hasn’t spoken in several years. Building on the tradition of contemporary Nordic cinema, debut filmmaker Mads Mengel tells the intimate story of a family that threatens to fall apart when old wounds are opened up. What begins as a close-knit celebration turns into an uncomfortable confrontation with an unresolved past that won’t let the film’s protagonists forget who they really are – or where they come from.