Robert Richardson: The White Devil
Jana Hojdová, a former cinematography student at Prague’s FAMU, sent an email in order to get a contact for Robert Richardson, one of the most distinguished cinematographers on the scene today. It must have been a great surprise for her to receive a reply from the man himself. What started as a student exercise and master’s degree project soon evolved into a creative partnership and personal friendship. The more improbable the film’s premise seems, the more fascinated we become by its portrait of a distinctive and uncompromising artist, three-time Academy Award winner, and acclaimed collaborator of such directors as Oliver Stone, Martin Scorsese and Quentin Tarantino.