City of Fathers
Distinctive filmmaker Zdeněk Tyc offers up a story about a father and son, who have nothing in common except their first name, Richard, and an apartment on a housing estate. The burly, good-natured, 30-something factory worker listens to heavy metal and occasionally lets his girlfriend into his life. The frail, retired teacher, who raised the boy after his mother's departure, is the embodiment of empathy. However, their tranquil, shared reality, which embraces both the hardcore band Našrot and Bergman’s Cries and Whispers, is disrupted by the sudden death of the mother. Young Richard sets out on a peculiar initiation journey with bizarre encounters and moments of unexpected enlightenment. Tyc plunges headfirst into existential themes with the support of a stellar cast headed by Tomáš Vravník and Vladimír Javorský.