Morten
Youthful fragility and self-discovery are frequent motifs of the contemporary coming-of-age genre, but few filmmakers also address social issues – and do so in a poetic manner or with a spiritual dimension. Estonian director Ivan Pavljutskov is definitely among the latter group. In his feature debut, fifteen-year-old photographer Morten finds himself caught between two worlds – between two girls, between nature and civilization, between everyday reality and the mystical, between what is right and what others want. As it explores the depths of the Baltic forests and of a young boy’s soul, Morten will charm viewers of all ages with its warmth and understanding for all its characters.