Lissy
“Here we have a film that has been made in the masterful grip of a young director,” Germany’s Hamburger Echo wrote in a review of Lissy, the first true classic by director Konrad Wolf. This still relevant story, based on the novel by Prague native Franz Carl Weiskopf, follows a young working-class woman who yearns for a better life, but her path toward this dream brings her uncomfortably close to the growing machinery of the Nazi regime. A fundamentally humanist drama with excellent cinematography by Werner Bergmann and a delicate, moving performance by Sonja Sutter in the title role, Lissy asks us to ponder what we are willing to ignore if we feel that we can benefit from it. Third Grand Prix in 1957.