“I love the Danube, that silent witness to our history; how many times have we wished that it could talk”, stated András Kovács. The Hungarian director had recently completed his hitherto most ambitious film Cold Days, an adaptation of the novel of the same name by Tibor Cseres. The public followed the production with a sense of anticipation and also trepidation, since the story explored the dark and, to this day, painful events of the Novi Sad massacre. In 1946 four men share a prison cell, accused of planning war crimes committed by Horthy’s army. As they await their trial, they reminisce about what happened, returning to those “cold days” on the banks of the Danube. Their aim is not merely to exonerate themselves before the tribunal but also, above all, to do so in their own eyes.