The Ink-Stained Hand and the Missing Thumb
If the world had an edge, it might look something like the remote corner of northern India where Santosh and Rajji live, collecting highway tolls in dilapidated booths. Work and endless waiting are blurred together. Bound by the power of love, but also by the need to constantly move around in search of work, they dream of the happiness that awaits them in a new place… until one day, a sudden tragedy turns their lives upside down. As melancholic as it is tender, The Ink-Stained Hand and the Missing Thumb is the story of everyone who has suffered an unexpected loss. It is a heartfelt romance bordering on magical realism, a fleeting memory of a loved one fading into oblivion.