Filter
Sixteen is a difficult age. Besides having to choose a high school (and pass entrance exams), it’s also a time of finding oneself – emotionally, sexually, and just sort of in general. Matty knows that he wants to study art, that he likes boys, that he doesn’t like his mother’s new partner, and that he can rely on his friends – but he definitely did not expect to fall in love during exams. Radek is great, but their relationship isn’t, and so the difficulties start to mount. An exclusive sneak preview of director David Semler’s new Czech Television miniseries, Filter.