Shallow Ground
Three decades after the end of Croatia’s war of independence, long-lost Luka returns to his elderly mother without any sign of aging or war injuries. But the warmth of the long-awaited reunion is offset by the fact that the suddenness of the son’s return is just too unbelievable. The nostalgically-laden Shallow Ground listens to the echoes of deep scars in society and lets them resonate in a gentle space framed by the heartwarming patina of 16mm film. An intimate tale inspired by the disappearance of the director’s uncle, the film reflects the experience of thousands of families for whom the war has never really ended.