The Lightning Rod
Young Irina dares to hope that she might find refuge with her grandmother after she and her daughter escape a toxic relationship. But no – her grandmother has very different ideas about what Irina’s life should look like. And on top of it all, a real summer storm is brewing that only brings further darkness and heaviness. The masterful use of elements of horror brings out the claustrophobic atmosphere of a house where fear and love meet hope and understanding. Finnish director Helmi Donner’s graduation film celebrated its world premiere in the Cannes Film Festival’s La Cinéf section for student film.