Zampano
Zampano lives with his father, a former trapeze artist, with whom he has a complicated and uneven relationship. His father spends his days lounging about and drinking, and so it is up to Zampano to look after their day-to-day life. When his father’s former circus comes to town, Zampano senses an opportunity to break free from his father and to perform alongside Nina, the trapeze artist he is in love with. Ironically, however, he suffers from vertigo and a fear of heights. Teilo Quillard’s aesthetically captivating film combines impressive trapeze performances with intimate moments to create a captivating tale of courage, family bonds, and conquering one’s fears.