Past the Hill of Napoleon’s Hat
On a misty early-spring morning, Martynas picks up his father from a psychiatric hospital. As they travel to visit his grandparents in a small town in Lithuania, they pass a familiar strangely-shaped hill. It feels like eternity since they all played there together. The poetically titled Past the Hill of Napoleon’s Hat is an oppressive portrait of one fleeting day in the life of an estranged family forced to confront something they have ignored for many years. The coming of spring and the long-anticipated reunion, however, awaken within the father the hope that, this time around, something might change in their fragile relationship.