Self-Sown
Seventeen-year-old Nikola spends his summer vacation aimlessly hanging out with friends. But this seemingly carefree teenager must bear the burden of looking after his mother, who is suffering from depression. With his friends, he tries to put on an air of nonchalance and self-confidence, but all the while his home situation is only getting worse and the tension between Nikola’s public life and his private reality gradually becomes unsustainable. At this point, he finds refuge with Klara, who offers him a space of peace and vulnerability. This delicate coming-of-age film set in the suburbs of Ljubljana offers intimate closeness wrapped in a summer aesthetic.