Sister of Mine
If you were to ask ten-year-old Noel about his greatest wish, he would probably answer that he would like to be more like his sister. But he is a boy, and so certain aspects of the world of girls are off-limits to him. A seemingly ordinary visit to the hairdresser, however, becomes the proverbial last drop that causes Noel’s cup of patience to run over. The subtle Sister of Mine is a sensitive exploration of the soul of a child suffering the injustices caused by a lack of understanding and unnecessarily rigid social norms.