Ban Dal (Half-moon)
Annette and her adoptive son Joel travel to South Korea to meet his biological mother. But the long-anticipated meeting is complicated by the language barrier and repressed emotions. The atmosphere of uncertainty is amplified by the clinking of cutlery in the traditional restaurant and by a Korean version of “Clair de Lune.” Ban Dal (Half Moon) is a delicate exploration of the fragmented identity of the adopted Joel, but also a sensitive portrait of two women who, despite their different cultural backgrounds, share similar insecurities and a sense of motherly love.