Sexy Beast
Gary “Gal” Dove (Ray Winstone) has decided to retire from his life as a bank robber and moves from London to Spain with his wife. But Gal’s unpredictable former associate Don Logan (Ben Kingsley) has different plans, and visits him with an offer for one final job. Filled with gallows humor, Oscar-winning director Jonathan Glazer’s debut demonstrates his love for gangster films as well as his ability to take an exceptionally innovative and absolutely unpredictable approach to the genre. Thanks in part to visionary producer Jeremy Thomas, his spontaneous and at times surreal journey into the subconscious is today considered a modern classic. World premiere of the digitally restored version.