The Hanging of Stuart Cornfeld
Are you a fan of The Elephant Man, Kafka, The Fly, or Zoolander? Then you probably know that they would not have been made without the crucial contribution of Stuart Cornfeld, one of the most fascinating producers in American independent film. Spanish artist and filmmaker Joan Bofill has shot an inventive portrait of this eccentric visionary, whose enthusiasm was more than a little infectious. Reminiscing about their creative partner are David Lynch, Steven Soderbergh, Guillermo Del Toro, David Cronenberg, and producer Mark Johnson. An unusually crafted biographical documentary, founded on the filmmaker’s friendship with this plainspoken “geyser of creativity” and painted with both film camera and painter’s brush.