How best to understand Iran, a country that, though it has recently been in the news on a daily basis, in many ways remains a mystery? Actress and documentary filmmaker Pegah Ahangarani looks at her country’s history through personal stories. In five portraits of people in her life, be they family or others who have in some way influenced her, she finds commonalities with her own past and with important moments in Iranian history, including the Iran-Iraq war, the revolution, and the recent Women, Life, Freedom movement. Working with extraordinary sensitivity, Ahangarani weaves together archival materials in order to show the world that personal and collective history cannot be separated, because at the end of every story there is always a human being.