Gentle Monster
The images are almost idyllic: a sprawling house in the countryside, a married couple in love, and a young son. Nevertheless, the family’s stability is soon disrupted by a visit from the police who turn up at the door with a serious allegation. What secret is the husband hiding? The latest film by Austrian director Marie Kreutzer once again depicts events from a female perspective, offering up a truly gripping, emotionally charged study of a woman who is forced to confront her sudden misgivings about the man she loves. As a devoted mother and broken woman on the brink of a destroyed life, caught between trust and deception, she finds herself descending to the very depths of her emotions. French actress Léa Seydoux excels in the main role.