The Station
Layal has achieved a minor miracle. In the middle of a war zone, she has created an oasis of peace – a gas station guided by three simple rules: no men, no weapons, and no politics. When her younger brother faces enlistment, she is willing to do anything to keep him from being drafted. Only her older sister can help, but they have been estranged for a long time. In the middle of the fighting, can such things as love, humor, forgiveness, and empathy survive? In her fiction debut, Yemeni director Sara Ishaq shows that the answer is “Yes.” Her film gives a voice to the women whose husbands, brothers, and fathers have disappeared in the war, leaving them to face life on their own. Fortunately, they have each other.