The Graduate
Benjamin has just finished college, but instead of finally entering adulthood, he finds himself consumed by restlessness, apathy, and Mrs. Robinson – the wife of a family friend. When Benjamin later falls in love with her daughter Elaine, his aimless wandering becomes a frantic rush forward. Perhaps no film in the history of cinema has captured the uncertainty, fury, and also the tenacity of young people with such intensity as The Graduate. A defining work of the New Hollywood, the film was influenced by the European New Wave and the burgeoning counterculture of the 1960s and earned Mike Nichols an Oscar for Best Director. It also introduced cinema to a new type of American (anti)hero, an unforgettable soundtrack by Simon & Garfunkel, and, above all, the extraordinary acting talent of Dustin Hoffman.