Takové děti
Rosario, který bydlí s nemocnou babičkou v ubohém bytě na předměstí, vyrůstá na ulici. Škola ho nezajímá, spolu se dvěma kamarády se poflakuje po okolí a snaží se vydělat alespoň trochu peněz. Zná jen svět chudoby a násilí a chce se podobat starším mladíkům, kteří už se zapletli se zločinem. Jenže kontakty s místním podsvětím mají pro Rosaria neblahé důsledky.
Jedenáctiletý Rosario bydlí v ponurém bytě na předměstí spolu s nemocnou babičkou, která většinu dne proleží v posteli. Se dvěma kamarády tráví čas poflakováním se mezi zašlou pivnicí a hernou Las Vegas. Pijí, kouří, kradou a vůbec napodobují to nejhorší ze světa dospělých, co vidí kolem sebe. Dětský smích na jejich opálených tvářích vystřídal podivně dvojznačný úsměv svědčící o nejedné bolestivé zkušenosti. Události ze života Rosaria a jeho kamarádů vložili tvůrci snímku Takové děti, natočeného podle románu Diega De Silvy, do rozsáhlejších retrospektivních úseků, mentálních „výletů“, na které se chlapec vydává během dlouhé jízdy metrem. S každým dalším prudkým pohybem zavírajících se dveří vagónu nás Rosario strhává do své nedávné minulosti a představuje tři nejdůležitější osoby svého dosavadního života, obdivovaného Santina, obávaného Damiana a svůdnou Caterinu. Fascinující snímek přináší kruté svědectví o tom, jak snadno se z problémového dítěte stává novic camorry, neapolské větve mafie.