I želvy létají
V kurdském utečeneckém táboře na hranicích mezi Tureckem a Irákem všichni s nadějí očekávají příchod Američanů. Partu místních dětí, které si vydělávají sbíráním nevybuchlých nášlapných min, vede třináctiletý Kak, přezdívaný Satelit. Tahle odvrácená tvář války je neméně krutá a bolestná. Film prvního kurdského režiséra v dějinách íránské kinematografie.
V utečeneckém táboře na turecko-irácké hranici, kam se stáhli Kurdové z okolních vesnic, to vře. Všichni čekají, kdy se tu konečně objeví Američané. Ve vyprahlé pustině, kde není téměř žádný rádiový či televizní signál, mají informace cenu zlata — kdyby ovšem bylo čím platit. Tady přežívají den za dnem ti nejchudší z chudých. Třináctiletý Kak, přezdívaný Satelit, se stává nepsaným vůdcem skupiny místních dětí, jejichž domovem jsou táborové stany. Většina z nich jsou zmrzačení sirotci, kteří mají paradoxně jedinou možnost, jak si vydělat trochu peněz — sbírají a prodávají zbylé nevybuchlé nášlapné miny, jimiž je zdejší oblast doslova zamořená. V táboře se jednoho dne objeví i bratr a sestra z vesnice za kopcem, kteří prožili kruté trauma. Tohle je ta odvrácená tvář války, plná krve, strachu a bolesti, jež dětská srdce proměňují v kámen.